Wednesday, January 6, 2010

ခက္ထန္လြန္းေသာ ဘ၀မ်ားအတြင္း ေနထိုင္ျခင္း (၂)


က်ေနာ့္ဘ၀ရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ေဒသလို႕ ေျပာလို႕ရမယ့္ ကိုင္ရိုက လူေပ်ာက္ေလးေတြ (The Lost Boys) အေၾကာင္းကို နည္းနည္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ သူတို႕ေတြကေတာ့ လမ္းမေတြေပၚမွာ က်က္စားတတ္တဲ့ ဆူဒန္လူငယ္စုေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လမ္းမေတြေပၚမွာ ဆူဒန္အသိုင္းအ၀ိုင္း ေတြမွာ သူတို႕ကို ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ေနထိုင္တဲ့ ေနရာကို အက္ဘ္ဘာရွား (Abbassia) လို႕ေခၚပါတယ္။ ကိုင္ရို က လူဆိုး၊ လူသြမ္း အမ်ားစုဟာ က်ေနာ္တို႕ ရပ္ကြက္က ဆူဒန္သားေတြဆီကေန ခိုးတာတို႕ လုယက္တာတို႕ခနခန လုပ္ၾကပါတယ္။ ဆူဒန္ လူငယ္ လူရြယ္ေတြလည္း သူတို႕ရန္ကေန ကာကြယ္ဖို႕ အုပ္စုေလးေတြ ဖြဲ႕ထားၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ မႏွစ္က မတိုင္ခင္ထိေတာ့ က်ေနာ္သူတို႕ေတြနဲ႕ တခါတေလ စကားေျပာျဖစ္တာ ေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလူငယ္အမ်ားစုဟာ အလုပ္အကိုင္ မရွိတဲ့သူေတြ မ်ားပါတယ္။ ေက်ာင္းကိုလဲ မတက္ျဖစ္ၾကတဲ့သူေတြေပါ့။ လူေတြရဲ႕ အျမင္မွာလည္း သူတို႕ေတြဟာ လူဆိုးလို႕ သတ္မွတ္ခံရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေတြက လူေကာင္းေတြပါ။ သူတို႕ေတြနဲ႕ စကားေတြ ေျပာေလ့ ေျပာထရွိတဲ့ က်ေနာ္လဲ သူတို႕ေတြလိုပဲဆိုျပီး အမ်ားက ထင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ထင္ၾကေတာ့ က်ေနာ့္ကို ေဒါသတၾကီး ဆက္ဆံၾကတယ္။ သူတို႕ေတြ က်ေနာ့္ကို ေျပာတာက "မင္းလဲ အက္ဘ္ဘာရွားမွာေနတယ္။ အဲဒီသေဘာဟာ မင္းက လူေပ်ာက္ေလးေတြထဲက တစ္ေယာက္ပဲ။" ဂိုဏ္းေတြ အမ်ားၾကီးဟာလည္း တစ္ဂိုဏ္းနဲ႕ တစ္ဂိုဏ္း မတည့္ၾကပါဘူး။

မႏွစ္တုန္းကအေမရိကန္တကၠသိုလ္မွာ အခမဲ့အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးတုန္းက အဲဒီသင္တန္းကို လူေပ်ာက္ေလးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တက္ၾကပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာ တတ္ခ်င္တဲ့ က်ေနာ္လည္း တက္ခဲ့ပါတယ္။ သင္တန္းျပီးလို႕ အိမ္ျပန္တဲ့အခ်ိန္ေတြမ်ားမွာဆိုရင္ အျခားဂိုဏ္းကလူေတြက က်ေနာ့္ဆီကို လာျပီး လူေပ်ာက္ေလးေတြ အေၾကာင္းေမးတတ္ပါတယ္။ သူတို႕ေတြက က်ေနာ့္ကို လူေပ်ာက္ေလးေတြထဲကတစ္ေယာက္လို႕ ထင္ထား ၾကလို႕ပါ။ က်ေနာ္ဘယ္လိုပဲ မသိဘူး၊ မသိဘူးေျပာပါေစ၊ သူတို႕ေတြ က်ေနာ့္ကို ေမးျမဲေမးေနခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲ ေျပာေျပာ ဆက္ျပီးမွအေႏွာက္ယွက္ခံေနရဆဲပါ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဲဒီ အဂၤလိပ္စာသင္တန္းကေန က်ေနာ္ထြက္လိုက္ပါတယ္။

တျခားဂိုဏ္းေတြရဲ႕ ျခိမ္းေျခာက္မႈက တေန႕တျခား ပိုျပီးဆိုးလာပါတယ္။ ဂိုဏ္းေတြ အခ်င္းခ်င္း တိုက္ခိုက္မႈေတြ လည္း ပိုမ်ားလာပါတယ္။ က်ေနာ့္မ်က္စိေရွ႕မွာပဲ အဲဒီလိုတိုက္ခိုက္မႈေတြ၊ ဒဏ္ရာရသြားတဲ့လူေတြ၊ ေသြးသံ ရဲရဲေတြ ကိုျမင္ရတဲ့ အၾကိမ္ေတြလဲ ပိုပိုမ်ားလာပါတယ္။ ျပီးေတာ့ တျခားဂိုဏ္းေတြကေန က်ေနာ္တို႕ေနတဲ့ ရပ္ကြက္ကို သူလွ်ိဳေတြပို႕ျပီး လူေပ်ာက္ေလးေတြ အေၾကာင္းစံုစမ္းခိုင္းတတ္ပါတယ္။ လူေပ်ာက္ေလးေတြနဲ႕ စကားသြားျပီး ေျပာေနက်ျဖစ္တဲ့ က်ေနာ့္ကိုလည္း လူေပ်ာက္ေလးေတြထဲက တစ္ေယာက္လို႕ ယူဆၾကတာလဲ မလြန္ပါဘူး။

2007 မွာျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ က်ေနာ့္ကိုယ္က်ေနာ္ လူေပ်ာက္ေလးဆိုျပီး ခံယူလိုက္တာပါ။ အဲဒီလို ျဖစ္သြားတာလဲ သိပ္ျပီးမွ စိတ္ပါလို႕ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ လူေပ်ာက္ေလးေတြဆီကေန အကာအကြယ္ ရႏိုင္တယ္ေလ။ တျခားဂိုဏ္းေတြရဲ႕ ျခိမ္းေျခာက္မႈေတြကို ေၾကာက္စရာမလိုေတာ့ပါဘူး။ တျခား လူေပ်ာက္ေလးေတြလိုပဲ က်ေနာ္လဲ ဓါးကိုင္တတ္လာတယ္၊ သူတို႕ေတြရဲ႕ တိုက္ပြဲေတြမွာ လိုက္ပါတတ္လာပါတယ္။


က်ေနာ္တို႕လူေပ်ာက္ေလးေတြမွာ ရည္မွန္းခ်က္ကို္ယ္စီ ရွိၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ လုပ္ခ်င္ခဲ့တာေတြ၊ က်ေနာ္တို႕ ျဖစ္ခ်င္ခဲတာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႕ လိုခ်င္ခဲ့တာေတြ တစ္ခုမွ ျဖစ္မလာပါဘူး။ တခ်ိဳ႕လူေပ်ာက္ေလးေတြက ၀င္ေငြပံုမွန္ေလးရမယ့္ အလုပ္လုပ္ခ်င္ၾကတယ္၊ တခ်ိဳ႕ေတြက ပညာသင္ခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူကမွ က်ေနာ္တို႕ကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႕ အလုပ္မခိုင္းၾကပါဘူး။ တကယ္လို႕ ခင္ဗ်ားမွာလည္း ဘာမွလုပ္စရာမရွိဘူးဆိုရင္ တစ္ေနကုန္ကို ဘာမွမလုပ္ဘဲနဲ႕ အခ်ိန္ျဖဳန္းမိေနမွာပါ။ က်ေနာ္တို႕ေတြလည္း အဲဒီလို ျဖစ္ေနၾကတာပါ။

က်ေနာ္တို႕ေတြ လမ္းမေတြေပၚမွာ၊ လမ္းေဘးေတြမွာ ရပ္ျပီး ေရာက္တတ္ရာရာစကားေတြ ေျပာျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာမွ ေထြေထြထူးထူးေတာ့ မပါပါဘူး။ က်ေနာ္တို႕ သီခ်င္းေတြအေၾကာင္း ေျပာၾကမယ္၊ ေကာင္မေလးေတြအေၾကာင္း ေျပာၾကမယ္၊ ဘတ္စကက္ေဘာ ကစားနည္းအေၾကာင္း ေျပာၾကမယ္၊ ဒါေလာက္ပါပဲ။ တခါတေလက်ရင္ေတာ့ ရန္ျဖစ္၊ တိုက္ခိုက္ ၾကရတာေပါ့။ က်ေနာ္တို႕ေတြဟာ တျခားရပ္ကြက္က လူေတြနဲ႕ တိုက္ခိုက္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ေတြ ကိုယ့္ရပ္ကြက္မွာကိုယ္ ေနေပမယ့္လည္း တျခားရပ္ကြက္က ဂိုဏ္းေတြက က်ေနာ္တို႕ဆီကို တမင္လာျပီး တုိက္ခိုက္တာမ်ိဳးေတြလည္း ၾကံဳရပါတယ္။ အေျခအေနမေကာင္းရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႕၀ွက္ထားတဲ့ လက္နက္ေတြယူျပီး ေျပးၾကရပါတယ္။

က်ေနာ္တို႕အဖြဲ႕ေတြ တျခားသူေတြကို တိုက္ခိုက္ျပီဆိုရင္လည္း တျခားသူေတြ ဒဏ္ရာရမွာကို က်ေနာ္ မလိုလားပါဘူး။ က်ေနာ့္ဓါးကို အသံုးျပဳျပီး တိုက္ခိုက္ရတယ္ဆိုေပမယ့္ သူတို႕ေတြကို ဓါးျပားနဲ႕ပဲ ရိုက္ေလ့ရွိပါတယ္။ တခါတေလက်ရင္ ထိုးၾကိတ္ကန္ေက်ာက္တာေလာက္နဲ႕ပဲ ျပီးသြားပါတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ တိုက္ခိုက္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က တျခားသူေတြရဲ႕ လက္နက္ကို ရယူယံုတင္ပါ။ ခိုး၀ွက္ျပီး ယူရတာကိုေတာ့ က်ေနာ္မၾကိဳက္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေသာလူေပ်ာက္ေလးေတြ လုပ္ၾကပါတယ္။

ရဲေတြနဲ႕ က်ေနာ္ ႏွစ္ၾကိမ္ပါတ္သက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ပထမတစ္ၾကိမ္တုန္းက က်ေနာ့္ရဲ႕ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ ေပ်ာက္သြားလို႕ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ရဲသားကမွ အဲဒါကို ျပန္မေတြ႕ခဲ့ပါဘူး။ ဒုတိယ တစ္ၾကိမ္က်ေတာ့ အျခား ဆူဒန္သားေတြက အီဂ်စ္ေတြကို တိုက္ခိုက္တဲ့အမႈနဲ႕ပါတ္သက္ျပီး က်ေနာ္တို႕ရပ္ကြက္ကလူေတြကို လာဖမ္းတဲ့ ကိစၥပါ။ အဲဒါဟာ အမွားျဖစ္ေနခဲ့တာပါ။ ရဲေတြဖမ္းခ်င္ေနတဲ့ ဆူဒန္သားေတြဟာ က်ေနာ္တို႕မဟုတ္ၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႕ေတြဟာ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ပဲ က်ေနာ္တို႕ဟာ ျပသနာေကာင္ေတြ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုသိလို႕ ရဲစခန္းမေရာက္ခင္မွာပဲ က်ေနာ္တို႕ကို ျပန္လႊတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။


<ဆက္ပါဦးမည္>



/Out of Exile ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲက
We Live Angry Lives ဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလးကို
ဘာသာျပန္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္/




No comments: