Monday, January 18, 2010

ခက္ထန္လြန္းေသာ ဘ၀မ်ားအတြင္းေနထိုင္ျခင္း (၃)

ကိုင္ရိုမွာရွိတဲ့ ဆူဒန္အသိုင္းအ၀ိုင္းက က်ေနာ္တို႕လုပ္ရပ္ေတြကို ရပ္တန္းကရပ္ဖို႕ေျပာလာၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ လူေပ်ာက္ေလးေတြလည္း တျခားသူေတြ၊ တျခားအဖြဲ႕ေတြနဲ႕ ရန္ျဖစ္တာ၊ တိုက္ခိုက္တာေတြကို ရပ္တန္႕လိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ဘာမွဆက္မလုပ္ေတာ့ဘူးဆိုေပမယ့္လည္း တျခားသူေတြကမွ မရပ္ၾကတာေလ။ သူတို႕ေတြက က်ေနာ္တို႕အဖြဲ႕ကို ဆက္လက္တိုက္ခိုက္ေနဆဲပါ။ သူတို႕ေတြ ရန္ျပဳလာျပီ ဆိုမွေတာ့ က်ေနာ္တို႕ေတြလဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္တဲ့အေနနဲ႕ ျပန္လည္တိုက္ခိုက္မိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္တဲ့သေဘာနဲ႕ ျပန္ျပီးတိုက္ခုိက္ရတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕မိဘေတြ၊ လူၾကီးသူမေတြက က်ေနာ္တို႕အေပၚ နားလည္သေဘာေပါက္ေပးမယ္ဆိုရင္ ေကာင္းမွာပဲဗ်ာ။

က်ေနာ္တို႕လူေပ်ာက္ေလးေတြနဲ႕ ကိုင္ရိုျမိဳ႕က တျခားဂိုဏ္းေတြရဲ႕ ကြာျခားခ်က္ေတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ သူတို႕ေတြဟာ ဆူဒန္အစိုးရရဲ႕ အမ်ိဳးသားကြန္ဂရက္ပါတီကေန ေငြနဲ႕အျခားအေထာက္အပံ့ေတြရပါတယ္။ အဲဒီပါတီက ခိုင္းတာေတြ လုပ္ရတာေပါ့။ ဥပမာဗ်ာ မူစတာဖာမာမြတ္ ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ဆႏၵျပပြဲတုန္းကဆိုရင္ က်ေနာ္တို႕လူေပ်ာက္ေလးေတြမဟုတ္တဲ့ အျခားဂိုဏ္းကလူငယ္ေတြကို အခေၾကးေငြေပးျပီးေတာ့ ဆႏၵျပတဲ့ လူစုထဲကို ေစလႊတ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ သိၾကတဲ့အတိုင္းပဲ အေျခအေနကို ရွဳပ္ေထြးသြားေအာင္ခိုင္းတာေပါ့။ အမ်ားရဲ႕ အျမင္မွာ ဆႏၵျပေနတဲ့သူေတြဟာ မေကာင္းပါဘူးဆိုတာကို ျမင္သြားေအာင္လုပ္ခိုင္းတာေလ။

ကိုင္ရိုျမိဳ႕က တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ေသာ လူေတြကေတာ့ က်ေနာ္တို႕ကို ကူညီၾကပါတယ္။ ကိုင္ရိုကိုေရာက္ေနတဲ့ ဆူဒန္သား ဂ်က္ေကာ့ဘ္ (Jacob) ဆိုတဲ့သူက က်ေနာ္တို႕အဖြဲ႕ကို အေတာ္ေလးကူညီတဲ့သူ တေယာက္ပါ။ က်ေနာ္တို႕ေတြကို အေမရိကန္ တကၠသိုလ္ က အဂၤလိပ္စာသင္တန္းမွာ တက္ခြင့္ၾကဖို႕ကို သူကပဲ စည္းရံုးခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ဗ်ာ တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္လို႕မရေလာက္ေအာင္ မုန္းေနၾကတဲ့သူေတြကို အခန္းတခန္းထဲမွာ စာအတူသင္ခိုင္းတယ္ဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ခက္ခဲလိုက္မလဲ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ဆိုးသြမ္းဂိုဏ္းက လူငယ္ေတြေရာ၊ လူေပ်ာက္ေလးေတြေရာ ဘယ္သူမွ အဲဒီသင္တန္းကို မတက္ခဲ့ၾကပါဘူး။ က်ေနာ္ကေတာ့ တက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္ဟာ လူေပ်ာက္ေလး အဖြဲ႕ထဲကို မေရာက္ေသးဘူးေလ။ ေနာက္က်ေတာ့ ဂ်က္ေကာ့ဘ္ဟာ က်ေနာ္တို႕ ဒင္ဂါ လူငယ္ေလးေတြအတြက္ အဂၤလိပ္စာ သင္တန္း ေလးေတြကို ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ လုပ္ရပ္ဟာ က်ေနာ္တို႕ေတြအတြက္ အမ်ားၾကီးအသံုး၀င္တယ္ဆိုတာ အကုန္လံုးက လက္ခံၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ အဲဒီသင္တန္းေလးေတြ ဟာပိတ္ခံလိုက္ရပါတယ္။ အေၾကာင္းရင္းကိုေတာ့ က်ေနာ္မသိခဲ့ပါဘူး။

က်ေနာ္တို႕လူေပ်ာက္ေလးေတြ ဆံုမိၾကျပီဆိုရင္ ပါတီခဏခဏ က်င္းပျဖစ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးပြဲေတြ က်ေနာ္တို႕ လုပ္ၾကျပီဆိုရင္ ညစ္ညမ္းသီခ်င္းေတြ၊ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္သီခ်င္းေတြ ဖြင့္မယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ သီခ်င္းေႏွးေႏွးေလးေတြ ကိုပိုသေဘာက်ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ကို သက္ေတာင့္သက္သာ ရွိေစတယ္ေလ။ ျပီးေတာ့ ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ ကမယ္ဆိုရင္လည္း သီခ်င္းေအးေတြကပဲ ပိုသင့္ေတာ္တယ္မဟုတ္လား။ Celine Dion, Mariah Carey နဲ႕ Bob Marley တို႕ဟာ က်ေနာ့္ရဲ႕ အသည္းစြဲအဆိုေတာ္ေတြေပါ့။ သိပ္မၾကာခင္တုန္းက က်ေနာ့္မွာ ရည္းစားတေယာက္ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူမကို ရပ္ကြက္ထဲကလူေတြက အဘြတ္ခ္ (Abuk) လို႕ ေခၚပါတယ္။ သူမ ဆူဒန္ကိုျပန္သြားတာ မၾကာေသးပါဘူး။ သူမ ျပန္သြားျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ က်ေနာ္ေနာက္ထပ္ ရည္းစားထားဖို႕ စဥ္းစားပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္ရည္းစားေလာက္ ေကာင္းတဲ့ မိန္းကေလးမ်ိဳးကို က်ေနာ္ခုထိ ရွာလို႕မေတြ႕ခဲ့ပါဘူး။

က်ေနာ့္ကို က်ေနာ္လူေပ်ာက္ေလးဆိုျပီး ခံယူလိုက္တဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ လူေပ်ာက္ေလးေတြအတိုင္းပဲ က်ေနာ္၀တ္ဆင္ ပါတယ္။ အက်ၤီက တီရွပ္အျဖဴေရာင္ကို အဓိကထားျပီး ၀တ္ၾကပါတယ္။ အျဖဴေရာင္က ဘယ္အေရာင္နဲ႕ပဲတြဲတြဲ လိုက္ဖက္တယ္ေလ။ အဲဒီတီရွပ္အေပၚမွာမွ ဘတ္စကက္ေဘာကစားတဲ့ အားကစားအကၤ်ီကို ထပ္၀တ္ၾကပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အနက္ေရာင္ ေဘာင္းဘီပြပြ၊ ဘတ္စကက္ေဘာ ကစားရင္၀တ္တဲ့ဖိနပ္။ ဒါေတြက က်ေနာ္တို႕ လူေပ်ာက္ေလးေတြ ၀တ္ဆင္တတ္တဲ့ အ၀တ္အစားေတြပါပဲ။

လူေပ်ာက္ေလးေတြ အမ်ားစုဟာ အရက္နဲ႕ မကင္းၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ အရက္ဆိုတာ ေရွာင္ၾကဥ္စရာ လို႕ပဲ ျမင္မိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြမ်ားဆိုရင္ မိုးလင္းတာနဲ႕ အရက္နဲ႕ မ်က္ႏွာသစ္ၾကပါတယ္။ ေဆးလိပ္ဆိုရင္လဲ ေသာက္လိုက္တာ ေထာင္းေထာင္းကိုထေနတာပါပဲ။ က်ေနာ္အရက္မေသာက္တဲ့ကိစၥနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး ဘယ္သူမွေတာ့ က်ေနာ့္ကို ျပသနာမရွာၾကပါဘူး။

က်ေနာ့္ကိုက်ေနာ္ လူေပ်ာက္ေလးစာရင္းထဲ သြင္းလိုက္ကတည္းက က်ေနာ့္အတြက္ အမ်ားၾကီး အဆင္ေျပလာပါတယ္။ သူတို႕ေတြနဲ႕မို႕လို႕ က်ေနာ္မပ်င္းရေတာ့ပါဘူး။ ျပီးေတာ့ သူတို႕ေတြဟာလည္း က်ေနာ့္ရဲ႕ ညီအစ္ကိုအရင္းသဖြယ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ က်ေနာ့္ကို စိတ္ရွဳပ္ေထြးေနေစတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ လတ္တေလာျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေန ေတြပါ။ ပထမတုန္းကေတာ့ က်ေနာ္တို႕ဆူဒန္မွာ မျငိမ္မသက္ျဖစ္လို႕ ကိုင္ရိုကို ေျပးလာၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ဒီကိုေရာက္ေတာ့ ဒီမွာက ရွဳပ္ေထြးျပီး ဟိုမွာက ျပန္ေအးခ်မ္းေနျပန္ျပီ။ ဘယ္အရာကို ယံုၾကည္ရမလဲဆိုတာကိုလဲ က်ေနာ္မစဥ္းစားတတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္တခုကေတာ့ ကိုင္ရိုမွာရွိတဲ့ ဆိုးသြမ္းလူငယ္ေလးေတြကို ၾကည့္လိုက္။ ဘယ္ဂိုဏ္းကလူငယ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႕အားလံုးက မ်ိဳးႏြယ္စုတခုတည္းပါ။ ဘာျဖစ္လို႕ က်ေနာ္တို႕ေတြ အခုလိုမ်ိဳး တေယာက္နဲ႕ တေယာက္မုန္းတီးေနၾကရတာလဲ။ အရင္ကလိုမ်ိဳး က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ ဆက္ဆံေရးေတြ ျပန္ျပီး ေအးခ်မ္းႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ဘူးလား။

ကိုင္ရိုမွာရွိတဲ့ ဆိုးသြမ္းဂိုဏ္းေတြဟာ တေယာက္ကိုတေယာက္ခြင့္လႊတ္ၾကဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ႏွစ္ဖက္စလံုးကို ေစ့စပ္ေပးမယ့္ ၾကားခံလူဆိုတာလည္း လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီကိစၥဟာ ေတာ္ေတာ္ကို ခက္ခဲမယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ နားလည္လို႕ ရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ေတြဟာ အလြန္ကို ခက္ထန္တဲ့ ဘ၀ေတြထဲမွာ ေနထိုင္ၾကရတာပါ။ ဘယ္သူကမွ ျပသနာကို ကူညီျပီး မေျဖရွင္းေပးၾကဘူးဆိုရင္ အၾကမ္းဖက္မႈေတြလည္း ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေနအုန္းမွာပါပဲ။

<ဆက္ပါဦးမည္။>

/Out of Exile ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲက
We Live Angry Lives ဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလးကို

ဘာသာျပန္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္/


No comments: